onsdag den 15. maj 2013

Det er rart at holde nogen i hånden



På min løbetur her til morgen forbi Rigshospitalet, så jeg en pige i starten af 20´erne gå med sin kæreste i hånden. Hun havde solbriller på og lige umiddelbart så de ud til blot at gå hånd i hånd.- måske på vej til studierne eller arbejde. Da jeg kom tættere på, så jeg, at hun var ved at bryde sammen i gråd. Hendes mund smilede ikke, men i stedet var den spændt og sitrende og der kom lyde fra hende, som rummede hun en dyb smerte, som ikke kunne komme ud.

Sådan en helt almindelig onsdag morgen sker der også dødsfald
Jeg stoppede op og sagde; ”det ser ud til at være rart for dig at have nogen at holde i hånden lige nu. Hvor er det godt, I har hinanden!" Sådan gik det til, at jeg meget kort fik historien om hendes mor, som netop var død nogle timer forinden efter et kort sygdomsforløb. Pigen var i chok og jeg gav hende og kæresten nogle enkle råd til bl.a. at lade tankerne forstyrre det næste døgns tid, så chokket ikke kan manifestere sig så kraftigt i hendes system og så hun i stedet kan komme mere nænsom gennem sorgen. Forskning viser, at det bl.a. er længerevarende choktilstand i forbindelse med sorg, som kan medføre at ca 20 % har brug for hjælp til at komme gennem et sorgforløb, som ellers kan udvikle sig til depression.

Få 10 % rabat ved at tilmelde dit barn til sorggruppe 10 gange
Lige nu er der åbent for både børn og unge i sorggruppe forløb eller til individuelle samtaler enten pga dødsfald, alvorlig sygdom eller skilsmisse. Jeg vil gerne hjælpe så meget, som jeg overhovedet kan og har derfor besluttet at give ekstra rabat til familier med flere børn i sorg.
Du får 10 % rabat ved køb af 10 gange sorggruppe og du får 50 % ekstra rabat ved barn #2.

Du kan læse mere om sorggrupper og mit arbejde på følgende link:

Med ønsket om det bedste for dig og dine nærmeste

Kærlig hilsen

Anna Prip

Cort Adelers Gade 9, st.th.
1035 København K
Tlf: 31133167

Ingen kommentarer:

Send en kommentar